כל מה שרציתם לדעת על חוזים עתידיים, עסקאות. מהו חוזה עתידי כיצד הוא עובד ואיך הוא משפיע על השוק הבינלאומי?

מבוא: מהו חוזה עתידי?

חוזים עתידיים הם סוג של נגזר. והם משמשים לספקולציות לגבי מחיר הנכס בנקודת זמן מאוחרת יותר. חוזה עתידי הוא למעשה הסכם משפטי לקנייה או מכירה של נכס. בתאריך מוגדר בעתיד.

חוזה עתידי הוא הסכם מחייב בין שני צדדים. שבו אחד מסכים לקנות. והשני מסכים למכור נכס במועד עתידי מוגדר.

חוזים עתידיים הם סוג של חוזה נגזרים. הם משמשים לספקולציות לגבי המחיר העתידי של נכס.

חוזה עתידי הוא הסכם מחייב בין שני צדדים לקנות או למכור משהו במחיר שנקבע מראש בעתיד. בהסכם זה, צד אחד מסכים לקנות והשני מסכים למכור במועד מוסכם בעתיד.

החוזים נסחרים בדרך כלל בבורסות עתידיות מוסדרות. כמו בורסת הסחורות של שיקגו (CME). או הבורסה הבין יבשתית (ICE).

לשווקי עתיד יש שימושים והטבות מרובות עבור סוחרים ומשקיעים. הם עוזרים לווסת מחירים בכך שהם מאפשרים לאנשים עם דעות מנוגדות לגבי תנועות שוק להיפגש ביתר קלות. מה שמפחית את הסיכון עבור שני הצדדים המעורבים.

 

חוזה עתידי נקרא גם "הסכם קנייה" או "הסכם מכירה"

המחיר המוסכם עבור נכס הבסיס ידוע בשם "מחיר המימוש" והוא נקבע בדרך כלל היום למסירה בתאריך מסוים בעתיד.

חוזים עתידיים נסחרים בבורסות מוסדרות. כגון אלו המופעלות על ידי CME Group. ו-Intercontinental Exchange (ICE).


מהן התכונות העיקריות של חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא מכשיר פיננסי השואב את ערכו מנכס בסיס. הוא למעשה סוג של נגזר השואב את ערכו ממחיר נכס בסיס. נכסי הבסיס הנפוצים ביותר הם מניות, מטבעות וסחורות.

הרוכש של החוזה העתידי מסכים לקנות את נכס הבסיס במועד מסוים בעתיד במחיר קבוע מראש. המוכר מסכים למכור את נכס הבסיס במועד מסוים בעתיד תמורת מחיר קבוע מראש.

ניתן לסחור בחוזים עתידיים בשווקים מוסדרים. הסוגים הנפוצים ביותר הם כאלה שמבוססים על מדדי מניות, סחורות ועל מטבעות.


כיצד פועלים חוזים עתידיים עבור אנשים ומשקיעים?

חוזים עתידיים הם סוג של חוזה פיננסי. המאפשר לקונים ולמוכרים לסחור בנכס במחיר מוגדר בתאריך מוסכם בעתיד. הם משמשים עבור המשקיעים. כהגנה מפני סיכון ויכולים לסייע בניהול התנודתיות. השוק הוא השוק הפיננסי הגדול בעולם. עם טריליוני דולרים נסחרים מדי יום.

החוזים מאפשרים למשקיעים לקנות או למכור נכס בתאריך שנקבע מראש בעתיד. המחיר העתידי מבוסס על המחיר הנוכחי של נכס הבסיס. בתוספת ריבית כלשהי.

מסחר שכזה מאפשר למשקיעים להתגונן מפני סיכון ולהגן על עצמם מפני אינפלציה. הם משמשים גם חברות כדי לנעול מחירים. עבור סחורות שהן צריכות לייצור הסחורה שלהן.

חלק מסוחרי החוזים העתידיים נסחרים במרווח, מה שאומר שהם שמים רק חלק קטן מהעלות הכוללת כדי לקנות או למכור את החוזה העתידי שלהם. השאר מושאל מבנק השקעות. הסוחר מקווה שהוא ירוויח מספיק כדי להחזיר את הלוואת המרווח שלו ולהשאיר חלק לעצמו.

המדריך המלא לחוזים עתידיים
צילום: pixabay